DIY - SY PRINSESSEKJOLE STEG FOR STEG

Jeg har n sydd en skikkelig prinsessekjole i sateng og tull med paljetter. Denne oppskriften p kjole er kjempe enkel, og er gjort ilpet av en dag.

1: Du trenger ett fremstykke, dette kan du lage enkelt selv ved legge en genser/kjole etc. i den str. du skal lage kjolen p mnsterpapir (evnt. bakepapir.), Og tegner etter s det ser lignende ut som p bilde nr 1. Eller s kan du kjpe mnster p f.eks stoff og stil

2: Bakstykke, lages ved tegne etter fremstykke ved kun endre der hals utskjringen er (dette m vre hyere opp) og dele opp ved midten siden bakstykke skal vre i to deler. Grunnet to deler er for her skal glidelsen eller trykk knappene vre.

3: N syr du side og skuldersmmene sammen, rett og sikksakk om du ikke har overlock

4: For lage "skjrt delen" mler du opp lengden du fr nr du legger overdelen rett ut. S 2x du dette med to eller mer om nskelig. Dette bestemmer hvor mange diameter skjrtet skal ha.

5: Da skal du f en lang remse.

6: Dette skal s syes sammen. VIKTIG Innstillinger p symaskinen m vre rett sm og med lange sting, og IKKE ls trden ved sy frem og tilbake, for nr du har sydd hele remsen skal du dra i trdene p endene av remsen sammen slik at det blir mange foller. Nr du har gjort dette s lager du en enkel knute p begge sider, for s sy over, rett og sikksakk

7. Da skal skjrt delen se noe ala ut som dette.

8:Sy s dette fast i overdelen av kjole, rett og sikksakk

Kjolen vil se slik ut. S n begynner morro'a

N er gjenstr pynting av kjolen. Sy inn kantene med rett sm. S er det bare pynte kjolen s mye du vil. Jeg valgte rett og slett en enkel slyfe i samme stoff som underdelen, foret, en slyfe i sateng.

Og voila, s har du sydd en prinsesse kjole. Denne kjolen er laget i to lag, alts med for. For lage denne enklere kan du lage slik kjole i f.eks bomull uten for. Uansett er det bare prve seg, for velse gjr mester.

Hper dere likte steg for steg innlegget, hvordan sy prinsesse kjole. Om det er noe dere lurer p s er det bare spre. Noen ganger lettere forklare med direkte sprsml!

Hper dere finner frem sy gleden.

#sy #prinsesse #kjole #diy

8 kommentarer

Anniken Bye

12.01.2015 kl.15:29

Sv: Takk! Haha akkurat n er jeg s fornyd med min at jeg nesten vil anbefale deg og alle andre ta en ;)

Forresten: Fantastisk fin prinsessekjole da! N kan jeg riktignok ikke sy, men om jeg hadde gjort det skulle jeg prvd meg p den kjolen. Super st!

Hper du fr en bra dag videre :)

designerspiren

12.01.2015 kl.15:34

Anniken Bye: Det skjnner jeg, den var s stilig!
Og, tusen takk. det er s enkelt og morsomt sy, s du burde absolutt starte med det ;)
Ha en fin dag like s;))

helenenordvik

12.01.2015 kl.16:04

S nydelig !

designerspiren

12.01.2015 kl.16:09

helenenordvik: Tusen takk :)

Maria

14.01.2015 kl.09:24

Heisann og tusen takk for koselig besk p bloggen min ♡ utrolig flink du er. . Inspirert til prve meg p en prinsesse kjole jeg ogs n:) kommer definitivt innom flere ganger og kikker :)

designerspiren

14.01.2015 kl.10:52

Maria: s hyggelig hre, n ble jeg glad. Og, ja det synes jeg du absolutt skal, s gy. :)
Tenkte sy lue etter inspo fra deg :)
Ha en fin dag!

Cathrine Narum

15.01.2015 kl.21:08

Nydelig! Kanskje man skulle prvd lage denne en dag? ;D Jeg har lenge hatt i tankene sy en kjole til lillesnuppa <3 :) Dette innlegget skal lagres ;)

designerspiren

15.01.2015 kl.21:14

Cathrine Narum: Tusen takk! Ja, det synes jeg du skal. S gy sy, og denne kjolen er ganske enkel sy ;)

Skriv en ny kommentar

designerspiren

designerspiren

26, Drammen

Hei og velkommen til min blogg. Jeg er en jente p 26 r fra Drammen og min store lidenskap er skape noe kreativt , vakkert og stilfullt med symaskinen min. Her vil jeg dele alt fra startfasen til det endelige resultatet av kreasjonene mine. Jeg har to barn en jente p 5 r og en gutt p 3 mnd, s mye av klrne jeg syr er selvsagt ogs barneklr. jeg hper dere vil flge min designerspire videre.